2010-09-10

Nu startar jag min personvalskampanj!


Bildningsfrågorna behöver en röst i fullmäktige. Efter att ha suttit ett år i kulturnämnden inser jag att den budget vi har på 22 miljoner kronor inte ger nämnden några muskler. Kulturen mår bäst av att flytta upp i en större nämnd och då faller det sig naturligt att skolnämnden är rätt hemvist för kulturfrågorna.
Jag förordar en bildningsnämnd och en större satsning på kulturfrågorna i och omkring skolorna.
Läs gärna min valbroschyr här.
Min paroll är att satsa på bildning och kultur. Det lönar sig i längden. Så kryssa mig 19 september!






2 kommentarer:

lasse p sa...

Ömsom vin ömsom vatten, många av dina krav och önskningar kan jag sypatisera med. Okoventionella och lite djärva förslag piggar upp och jag gillar din lite uppkäftiga, eller ska vi säga självsäkra, jag läser in i ditt personvalsmaterial. Du är tyvärr - ja, jag ser ju helst att folk lägger sin röst på V - säkert en tillgång för Sp. Men i a f: Lycka till!

Patrick Baltatzis sa...

Hej Lasse,

Tack för ditt stöd. Jag vet att det det finns många duktiga politiker oavsett politisk färg och preferenser. Jag har svårt att placera mig på en ideologisk skala. Jag föredrar det som Dag ofta kallar det - oberoende.

Lycka till i valet och vi ses på barrikaderna!

P.

P.