2010-09-15

Min valplattform

Strängnäs är för mig möjligheternas kommun och en idyll många valt att leva och verka i. De som kommit hit på senare år är högutbildade och många har andra erfarenheter än småstadens.
Det ser jag som en tillgång och resurs som kan utveckla Strängnäs till att bli en modern och kompetent kommun mitt i Sveriges största tillväxtregion.

I min vision är Strängnäs öppet, tillgängligt och lyhört. Det är ett Strängnäs som möter det okända och det nya med nyfikenhet och respekt. Det är en kultur som välkomnar utveckling och med mod att utmana gamla föreställningar.

I Strängnäs kommun ska det finnas möjligheter för alla och möjligheter att göra något gemensamt.

Och vi har en stor gemensam möjlighet:

500-årsjubileumet av Gustav Vasas tillträde som kung 1523.

Det moderna Sverige föddes i Strängnäs och vi har en möjlighet att positionera Strängnäs som ett föredöme på en rad olika områden.

Vi har 13 år på oss att visa att Strängnäs kan!

Ladda ner min valbroschyr här.

Inga kommentarer: