2009-06-17

Bli inte en främmande fågel i valtider

Det gäller att leva online. Inte bara göra gästspel vid valperioderna. Så tänker jag när jag läser DN:s fördjupning om EU-valet och sociala medier. Bloggen Common Sense har en bra analys.
Vilka Strängnäspartier har tydlig onlineprofil och social media-profil? Vilka partier använder sig av nätet för att aktivera väljarna långt innan valperioderna? Hur många har koll på hur många som faktiskt läser deras bloggar och twitter (om de nu twittrar)?
För exempelvis Strängnäspartiet som har lokal profil kan det finnas anledning att medvetet profilera sig som ett onlineparti. Det är smart, effektivt och slagkraftigt.

1 kommentar:

Margit Urtegård sa...

Hej Patrick.

Strängnäspartiet är redan ett on-line-parti och vi arbetar med att bli ännu bättre på det. Innan valet skall vi vara bäst, om vi inte redan är det, bland partierna i Strängnäs på kommunikation med väljarna.

Det är kul med dialog; I love it!

MVH Margit